Skip to content Skip to footer

“Jij een copywriter?” Ja! Waarom niet? “Omdat je toch allesbehalve een commerciële jongen bent!”

Klopt. Maar ik hou wél van spelen. En het leuke van marketing en reclame is dat je dat best vaak mag. Met ideeën. Met invalshoeken. Met taal.    

Ook leuk: vooraf een rondje sparren met een art director of een branding manager. Tegen het concept aanschoppen en kijken of het lukt om te blijven staan. Domme vragen stellen en ontdekken of er echt zo’n doordacht idee achter zit, of slechts een zeepbel die verdwijnt als de mond stopt met schuimen.

Te gek: samen proberen een product of dienst te laten landen. En een merk te laten branden.

Helemaal niet zo gemakkelijk: uitvinden hoe je de klant-van-de-klant bereikt. Leiden of verleiden? Taal die pakt of beeld dat je niet loslaat? Tikkie takkie, behoedzaam eromheen draaien of zo kort mogelijk door de bocht?

Dat spel. Ligt me wel.